Valentino - Historia

lutego 05, 2017




Hej kochani! Przepraszam, że w styczniu nie pojawiły się aż dwa posty, a ten jest dopiero dzisiaj a nie w piątek. Jednak jest to wynikiem mojej wielkiej podróży do Tajlandii. Nie byłam w stanie stworzyć postów, mam nadzieję, że mi wybaczycie. Przejdźmy do rzeczy, jest luty co znaczy, że zmieniamy prowadzący dom mody. Dzisiejszy post to wprowadzenie do miesiąca Valentino, trochę historii. Miłej lektury!
Valentino Garavani zawsze wiedział, że jego życie będzie wiązało się z modą. Studiował w Paryżu i Rzymie, przechodził staż u wielu projektantów m.in. Christobala Balenciagi. Jako niespełna 30-letni projektant z pomocą rodziców, otworzył swój dom mody "Valentino", który nie odniósł jednak wystarczającego sukcesu. Dopiero po poznaniu Giancarlo Giammetti'ego i jego talentu inwestycyjnego, projektant zyskał popularność. Wielką sławę osiągnął w chwili gdy Jackie Kennedy pojawiła się na ślubnym kobiercu, w sukni projektu Valentino. Od tego momentu każda kobieta śledząca światowe trendy marzyła o kreacji od Garavaniego. 




Z domem mody Valentino kojarzy się czerwień, tzw Rosso Valentino. Projektant zainspirowany wystrojem na "Carmen" Bizeta w Barcelonie, stworzył suknie w charakterystycznym czerwonym kolorze. Świat mody oszalał na ich punkcie, obecnie kolor ten jest jednym z symboli marki, kojarzy się z luksusem.




Sam Valentino miał także przygodę z kinem. Zagrał siebie w "Diabeł ubiera się u Prady" w 2006 roku, a także w filmie dokumentalnym "Valentino: The Last Emperor" Matta Tyrnauera.
Co ciekawe Giancarlo Giammetti był nie tylko biznesowym, ale także życiowym partnerem Garavaniego.
Projektant jest miłośnikiem psów, a w szczególności mopsów. 
W 2007 roku po ponad pięćdziesięciu latach projektowania przeszedł na emeryturę, teraz tworzy tylko na specjalne prośby.





To już wszystkie ciekawostki dotyczące Valentino, mam nadzieję, że się Wam podobały. Do kolejnego postu, który pojawi się w przyszły weekend. ( Możemy się tak umówić? Nie jestem pewna czy uda mi się dodawać posty w piątki, harmonogram będzie miał małą zmianę)




Love
Luthsei

You Might Also Like

0 komentarze